Ha egy weboldal nem gyorsan töltődik be (3 másodpercen belül), akkor nem várják meg a felhasználók, hanem továbbszáguldanak. Ezért fontos, hogy a weboldalad gyorsan betöltődő és modern legyen, különben sok potenciális érdeklődőt elveszíthetsz.
Máig rengeteg weboldal nem mobilbarát, vagyis mobilon a tartalom nem jól olvasható: hiányos vagy nagyítani kell, ami rendkívül kényelmetlenné teszi a tartalom fogyasztását, pedig a látogatók többsége már mobilon nézi a weboldalakat.
A látogatók többsége csak szkenneli a weboldalad, ezért a címekben érdemes elrejteni a legfőbb üzeneteidet, amelyeket el akarsz juttatni a célcsoportod fejébe. Ezek jó, ha egy teljes, kerek, egész történetté állnak össze.
A legtöbb weboldal cégközpontú szemlélettel kommunikál (Többes szám 1. személyben = mi), nem pedig ügyfélközpontúan (Egyes szám 2. személyben = te), miközben a látogatók nem a cégekről, hanem saját magukról szeretnek olvasni.
A felhasználók szeretik, ha mindent gyorsan megtalálnak, átlátnak. Ezért fontos, hogy zavaros navigáció és túl sok menüpont helyett szolgáld ki a látogatóid igényeit! Ne kelljen semmit hosszan keresgélniük, mert akkor gyorsan elhagyják a weboldalad.
Sem a felhasználók, sem a Google és az AI nem ajánlja azokat a weboldalakat, amelyek nem frissülnek legalább évszakonként. Előnyben részesülnek az aktuális, friss weboldalak azokkal szemben, amelyek a világhálón porosodnak, mint egy mélyhűtött vagy konzerváru.
A legtöbb weboldal nem tartalmaz színes CTA (Call To Action = cselekvésre ösztönző) gombokat. Pedig azokkal tudod a látogatóidat a célod felé terelni: pl: "Jelentkezz!". Ezek hiánya jelentősen rontja a weboldalad eredményességét. Vezesd a látogatóidat a célodhoz!